1. Cele projektu realizowanego przez AIM.
Akcelerator Inteligentnych Miast identyfikuje wyzwania w obszarze Smart City przy współpracy z samorządami, dostawcami technologii i jednostkami naukowymi. Wyzwanie może zgłosić każdy, a dla najciekawszych szukamy pomysłów na ich rozwiązanie.
Jak działamy?
- Kompletujemy zespoły interdyscyplinarne i aktywnie wspiera je w całym procesie budowy i testowania rozwiązania.
- Zapewniamy mentoring technologiczny i biznesowy oraz finansujemy wynagrodzenia zespołu oraz niezbędną infrastrukturę.
- Komercjalizujemy wyniki. Zakładamy start-upy i robimy wszystko, żeby pomóc rozkręcić działalność, pozyskać kolejnych klientów i inwestorów.
- Wspieramy nowe spółki swoim doświadczeniem i kontaktami w całym procesie komercjalizacji.
2. Zapraszamy do udziału w debacie.
Pragniemy zachęcić Państwa do dyskusji wokół tematu „Miejska Infostrada jako narzędzie Smart City służące do zarządzania informacją oraz przestrzenią miejską”, który przybliżymy II-go dnia konferencji, podczas rundy II 10:30-11:30 (stół 5).
Program Smart City Forum Dzień II
Wieloletnie doświadczenie członków naszego zespołu w administracji samorządowej oraz przy tworzeniu oprogramowania usprawniającego codzienną pracę urzędów, sprawiły, że doskonale rozumiemy problemy oraz specyfikę jednostek samorządu terytorialnego.
Dostrzegamy, że podstawowym problemem sprawnego systemu wspierającego proces zarządzania przestrzenią miejską w mieście jest brak mechanizmu integrującego informacje i dane z funkcjonujących w mieście systemów informatycznych oraz udostępnieniu ich dalej mieszkańcom w celach realizowania analiz i podsumowań. Poważnym utrudnieniem na drodze do bycia inteligentnym miastem jest brak dostępu do wspólnej bazy danych o mieście opartej na zawsze aktualnych i wiarygodnych danych referencyjnych. Koniecznym jest dokonywanie aktualizacji poszczególnych elementów tej bazy przez upoważnione do tego jednostki miejskie. Konieczne jest również opisanie wszystkich powiazań między poszczególnymi zbiorami danych i scenariuszy wymiany informacji.
Miejska Infostrada, integracja systemów miejskich do zarządzania informacją oraz przestrzenią miejską, stanowi odpowiedź na powyższe wyzwania i jest budowana przez nas we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego.
3. Zapraszamy do kontaktu z naszym ekspertem.
Wojciech Jeszka, Członek Rady Programowej Smart City Forum, Prezes Zarządu w spółkach: Akcelerator Technologii Informatycznych PIONIER Sp. z o.o. oraz Akcelerator Inteligentnych Miast Sp. z o.o. zaangażował się w projekty akceleracji innowacji IT, w obszarze Smart City (budowa rozwiązań i komercjalizacja start-upów) ze względu na ponad 20-letnie doświadczenie we wdrażaniu przedsięwzięć informatycznych w jednostkach samorządu terytorialnego z zakresu geodezji i infrastruktury informacji przestrzennej.
Przez 17 lat był związany z Wydziałem Geodezji Urzędu Miasta w Bytomiu, jako kierownik Referatu Systemu Informacji o Terenie a następnie jako Naczelnik tego Wydziału.
. Wielokrotnie uczestniczył (często w roli prelegenta lub organizatora) w wielu konferencjach poświęconych tematyce geodezyjnej, a także tematyce związanej z Infrastrukturą Informacji Przestrzennej.
Jest geodetą uprawnionym i certyfikowanym konsultantem ds. INSPIRE. Brał udział w pracach Grupy Roboczej LUMASEC programu URBACT II. Jako pomysłodawca większości rozwiązań funkcjonujących w ramach Bytomskiej Infrastruktury Informacji Przestrzennej, publikował wiele materiałów na temat narzędzi wspomagających zarządzanie przestrzenią miejską.
4. Dotychczasowe wyzwania.
Identyfikujemy problemy społeczne i gospodarcze, które rozwiązujemy wspólnie z zespołami interdyscyplinarnymi. Z racji branżowej specjalizacji Smart City wiele problemów zgłaszają nam partnerzy samorządowi. Każdy przypadek badamy indywidualnie pod kątem faktycznego zapotrzebowania i potencjału rynkowego, innowacyjnego charakteru oraz organizacyjnych i finansowych możliwości realizacji. Tak powstaje baza wyzwań. Zachęcamy do zapoznania się z bazą realizowanych przedsięwzięć w ramach programu akceleracyjnego: http://aimpionier.pl/baza-wyzwan/
5. Zapraszamy na kolejne spotkanie.
Akcelerator Inteligentnych Miast jest parterem konferencji pn. „Projekt e-Pionier: wsparcie budowy inteligentnych miast w Polsce” skierowanej do przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej, osób reprezentujących instytucje publiczne, w tym przedstawicieli uczelni wyższych, jak również do przedsiębiorców i wszelkich interesariuszy skupiających się wokół tematyki Internetu Rzeczy.
Spotkanie odbędzie się 4-5 kwietnia br. w Uniejowie, a jego celem jest zapoznanie uczestników z rolą akceleratora oraz korzyściami projektu grantowego dla administracji publicznej, przedstawienie zasad rekrutacji w ramach aktywizacji społeczności start-upowej oraz zachęcenie do współpracy z Zespołami Interdyscyplinarnymi.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do udziału w wydarzeniu. Rejestracja oraz szczegółowa agenda dostępna jest na stronie:
https://atipionier.pl/uniejow/